Dan za znanost 2019.
10.00 - 10.20 Svečano otvorenje u zbornici škole.
10.20 - 11.00 Znanstveni šou u sportskoj dvorani.
11.15 - 12.30 Radionica: Istraživački usmjerena nastava matematike – zašto i kako?
prof. dr. sc. Željka Milin Šipuš, PMF-Matematički odsjek, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Eva Špalj, XV. gimnazija, Zagreb
Ciljna skupina: učitelji i nastavnici matematike
Mjesto: učionica 2-021 (svi) i kasnije učionice matematike 1-001(OŠ) i 1-003 (SŠ)
Opis radionice: U sklopu radionice promovirat ćemo pristup učenju koji možemo opisati kao “raditi matematiku”, parafrazirajući tako sintagmu “učiti radeći” poznatog istraživača obrazovanja Johna Deweya (1859-1952) koji je i sam zastupao istraživački pristup u učenju. Može li se proces kako “matematičari rade matematiku” prenijeti u obrazovanje?
Teorije u matematičkom obrazovanju “Realistično matematičko obrazovanje” i “Teorija didaktičkih situacija” sustavno i temeljito dotiču tu temu. Obje su teorije korištene u sklopu Erasmus+ projekta “MERIA – Mathematics education, relevant, interesting and applicable” za razvoj scenarija za izvođenje istraživački usmjerene nastave matematike.
U sklopu radionice sudionici će imati priliku proći kroz jedan scenarij za osnovnu, odnosno za srednju školu. Nakon uvodnog dijela, za svaku će skupinu rad na izabranom scenariju biti organiziran zasebno. Maksimalan broj sudionika u svakoj skupini je 25.
Napomena: Radionica će započeti odmah po završetku znanstvenog šoua u učionici 2-021.